Les xarxes socials, clau en la promoció turística.

 

Imatge

La promoció turística i el màrqueting han evolucionat amb l’aparició d’Internet i de les xarxes socials. L’Àrea Municipal de Turisme de la nostra població, a l’igual que moltes altres destinacions, està apostant d’una forma decidida per les xarxes socials com a canals de promoció, és el que es coneix com a màrqueting social. Aquests canals permeten mantenir converses amb els clients, convertir l’audiència en col·laboradora de la nostra comunicació i, al mateix temps, fidelitzar-la.

 

Aquesta aposta per les xarxes socials aporta moltes avantatges, com per exemple què el cost de les campanyes de publicitat són inferiors a les campanyes tradicionals. Encara que una de les seves avantatges principals és la segmentació; les xarxes socials permeten una sofisticació important en aquest camp: es pot segmentar per país, edat, sexe, aficions, etc., i, per tant, afinar molt més en els objectius de comunicació, i a la vegada és pot mesurar millor la seva repercussió a través dels “m’agrada”, nombre de visites o seguidors.

 

Turisme de l’Ametlla de Mar a les xarxes socials.

L’Oficina de Turisme de la nostra població va ser una de les primeres en apostar per les xarxes socials, va ser l’any 2009 quan va obrir el seu perfil a Facebook  on actualment compta amb 4.500 seguidors. Al poc temps també es van obrir perfils a Twitter, amb 1.400 followers i a Youtube, des d’on es poden visualitzar els vídeos turístics de l’Ametlla de Mar.

Des de fa un any Turisme també té un compte a la xarxa social que possiblement compta amb un major creixement ens els darrers mesos, es tracta d’Instagram, una canal en el que els seus seguidors pugen fotos fetes prèviament amb el seu mòbil i que es poden retocar amb els filtres de la mateixa aplicació. A hores d’ara ja se superen els 3.000 seguidors i i ja són més de 7.000 les fotografies editades pels instagramers amb l’etiqueta #AmetlladeMar. Durant la passada Diada de l’Arrossejat es va organitzar l’Instameetllademar, la 1a. Trobada d’Instagramers amb més de 50 participants que van editar unes 500 fotografies a Instagram i que es van puguer veure per tots els seguidors arreu del món.

Turisme l’Ametlla de Mar també es present a Pinterest, amb més de 1.000 seguidors, a google plus i està posicionant la nostra població incloent tota la informació turística a portals com Minube, Tripadvisor, Foursquare i wikiloc.

Aquesta presència a les xarxes socials permet una relació de la destinació amb les persones usuàries, potenciant el contacte emocional dels internautes amb l’Ametlla de Mar, i innovar en formats promocionals a les xarxes socials.

Anuncis

3 pensaments sobre “Les xarxes socials, clau en la promoció turística.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s