Memòria de l’Àrea Municipal de Turisme 2011/2015

 

 

GASTRONOMIA

 

  • CLUB DE GASTRONOMIA.

Creació del Club de Gastronomia “un mar de gastronomia” amb els Restaurants amb la confecció d’uns estatuts i unes normes de funcionament que han permès el posicionament de l’Ametlla de Mar com una destinació de Turisme Gastronòmic de primer nivell.

  • JORNADES GASTRONÒMIQUES.

S’incorporen al calendari d’activitats les següents jornades que estan composades pels menús als restaurants del Club de Gastronomia i TAPAMAR al bars i cafeteries.

  • JORNADES DE LA GALERA
  • RUTA DE LES TAPES MARINERES DE LES TERRES DE L’EBRE
  • JORNADES DE LA TONYINA ROJA
  • RUTA DE LA TAPA ROJA
  • JORNADES DEL PEIX BLAU
  • RUTA DE LA TAPA BLAVA
  • JORNADES DEL PEIX DE LA LLOTJA
  • RUTA DE LA TAPA BLANCA

 

  • DIADES GASTRONÒMIQUES.

Es modifica el format de la Diada dels fideus rossejats i de l’Arrossejat, es canvia la ubicació de la Llotja a l’esplanada de davant del Centre d’Interpretació de la Pesca, es passen a organitzar en diumenges pel matí i s’adapten noves activitats.

  • FESTA DEL MAR
  • MOSTRA DE VINS DE LA DO TERRA ALTA
  • MOSTRA DE CAVES
  • DEGUSTACIONS INCLOENT PEIX BLAU I PEIX DE LA LLORTA
  • TROBADA CASTELLERA
  • TROBADA D’INSTAGRAMERS
  • TALLERS INFANTILS
  • CONFERÈNCIES
  • TASTOS DE VINS
  • CONCURS DE SELFIES
  • MOSTRA DE PRODUCTES LOCALS
  • JORNADES TÈCNIQUES
  • CURSOS DE FORMACIÓ.

S’han portat a terme cursos de formació tant de cuina com de sala a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils adreçats als professionals de l’hostaleria de la població per tal de millorar el servei i la qualitat.

  • TASTOS DO TERRA ALTA.

Durant l’estiu s’han organitzat tastos de vins de la DO Terra Alta en diversos espais de la població, repartint les invitacions als botiguers de cada zona per tal que a la vegada els reparteixin als seus clients.

PROMOCIÓ ONLINE

  • PÀGINA WEB .

S’ha creat una nova pàgina web adapta a 2.0 més dinàmica, visualment més atractiva, incorporant xarxes socials i estructurant-la per segments turístics.

  • APP “l’Ametlla de teu Mòbil”. (Descripció, premi i foto FITUR)

Durant aquesta legislatura hem treballat en les noves tecnologies. Fruit d’aquest treball ha estat el naixement de l’app “L’Ametlla de Mar al teu mòbil”. Dins d’aquesta aplicació podem trobar tota la informació turística, comercial y dels serveis municipals; tot traduït en 6 idiomes i preparat per a que els usuaris puguin interactuar amb ella, bé sigui comunicant qualsevol incidència de la nostra població o bé compartint la seva informació a través de les xarxes socials. Degut a totes les prestacions que ofereix, va ser finalista en la passada edició de Seggitur 2015 en la categoria de “sol i platja”a nivell nacional.

 

  • XARXES SOCIALS.

Turisme de l’Ametlla de Mar s’ha posicionat capdavanter a pràcticament totes les xarxes socials que avui en dia són utilitzades pel nostre públic objectiu.

  • FACEBOOK (Pàgina 31.000 seguidors, perfil 5.000 seguidors).
  • TWITER (4.750 seguidors)
  • INSTAGRAM (6.930 seguidors, primer munipi de Catalunya).
  • PINTEREST (3.200 seguidors).
  • GOOGLE+ (300 seguidors).
  • MINUBE
  • TRIPADVISOR
  • FORSQUARE
  • TUMBRL
  • ACCIONS A PORTALS I PERFILS A XARXES SOCIALS.

La presència de l’Ametlla de Mar a portals i perfils turístics durant aquest anys ha estat constant, com per exemple les plataformes de l’Agència Catalana de Turisme @CatalunyaExperience.

NOUS MERCATS

 

  • MERCAT RUS

Assistència 3 any consecutius a la fira MITT de Moscou amb estand i amb entrevistes concertades amb els principals agents de Turisme cap a la Costa Daurada.

Interlocució entre les immobiliàries locals i aquests agents per al lloguer d’apartaments i xalets.

Interlocució entre el Tuna-tour del Grup Balfegó i els agents turístics russos per a la creació de viatges organitzats per practicar aquesta activitat.

  • MERCAT DEL BENELUX

Accions promocionals adreçades al segments de turisme de càmping a través de les Viles Marineres de les Terres de l’Ebre.

  • TURISME NÀUTIC I DE SUBMARINISME

Assistència a la fira de Düsseldorf i al Saló de la Immersió de Cornellà per a l’obertura de contactes amb tour-operadors i empreses d’aquests sector.

MERCATS CONSOLIDATS

  • VILES MARINERES DE LES TERRES DE L’EBRE

Amb la coordinació del Patronat de Turisme de les Terres de l’Ebre, el 2014 es va crear sota el nom de “viles marineres de les Terres de l’Ebre” una agrupació que comprèn els municipis de. L’Ampolla, Alcanar, Sant Carles de la Ràpita amb la intenció d’unir esforços per una millor i més activa promoció de les respectives poblacions als mercat consolidats, portant a terme vàries accions promocionals conjuntament al Benelux, Sud de França, País Basc i Catalunya, això com l’organització conjunta de les jornades de la galera i la ruta de les tapies marineres de les Terres de l’Ebre.

PROMOCIÓ OFFLINE

  • PRESS-TRIPS I FAM-TRIPS.

Rebuda de gran quantitat de viatges de premsa i de familiarització de diverses nacionalitats i mitjan de comunicació de prestigi com de bloggers que han visitat la nostra població i han practicat múltiples activitats. (Agents turístics, bloggers i mitjans de comunicació de Rússia, Alemanya, Regne Unit, França, Espanya, Catalunya, EEUU, etc…)

  • FIRES I PROMOCIONS.
  • ASSISTÈNCIA A WORK-SHOPS ORGANITZATS TANT PER L’ACT COM PEL PATRONAT DE TURISME DE LA DIPUTACIÓ DE TARRAGONA.
  • ACCIONS A PREMSA ESPECIALITZADA.
    • GASTRONOMIA
    • SUBMARINISME
    • SENDERISME
    • NÀUTICA
  • PUBLICITAT I NOTES DE PREMSA A MITJANS COMARCALS, PROVINCIALS I NACIONALS.
  • EDICIÓ FOLLETONS TURÍSTICS.
    • FOLLETO GENERAL FOTOS
    • PLÀNOL CALES
    • PLÀNOLS CARRERS
    • GUIA COMERCIAL
    • CARTELL I FOLLETOS JORNADES GASTRONÒMIQUES
    • CARPETES, BOSSES, CALENDARIS
  • MARXANDATGE
  • MANTENIMENT I ACTUALITZACIÓ SERVEI D’ATENCIÓ 24h

 

ACTES I ESDEVENIMENTS

  • CATIFES DE CORPUS (PATROCINI, DIFUSIÓ I COORDINACIÓ)
  • MANGATUNA .
  • TROBADA DE VELA LLATINA (PATROCINI I COL·LABORACIÓ).
  • CONCURS D’APARADORS DE NADAL.
  • CONCURS FOTOGARFIA TERRES DE L’EBRE (CONJUNTAMENT AMB TURISME DE DELTEBRE).

 

ACCIONS VÀRIES

 

  • CREACIÓ I IMPLANTACIÓ D’UN NOU LOGOTIP.
  • NOUS SUPORTS VISUALS (VIDEOS).
  • VINCULACIÓ DEL SECTOR PRIMARI I TERCIARI.
  • MEMBRES DEL CLUB DE GASTRONOMIA DE L’ACT.
  • MEMBRES DEL CLUB ACTIU/NATURA DE L’ACT.
  • NOU CARTELL A CALAFAT (AUTOPISTA AP-7).
  • MILLORAR EL SERVEI DE L’OFICINA DE TURISME AMB LA VENDA DIRECTA D’ACTIVITATS ALS TURISTES.
  • COL·LABORACIÓ AMB L’INSTITUT PER ALUMNES DE PRÀCTIQUES

 

INFORME DE LES ACCIONS TURÍSTQUES REGIDORIA DE MEDI AMBIENT I PLATGES
  1. Destinació de Turisme Esportiu:

La DTE és una eina de promoció molt a nivell europeu, Diversos són els municipis els quals s’han adherit a una destinació de turisme
Esportiu amb les diferents modalitats que ofereix aquesta certificació.

En nostre cas, s’ha treballat amb la promoció d’esports de vela i busseig, dos actius que per les característiques del municipi s’hi adapten amb facilitat.

Per la celeritat a l’hora de treballar el projecte, tot i les exigències del projecte, ha fet que l’Ametlla sigui el primer municipi a gaudir d’aquests distintiu.

Així doncs la promoció de l’Ametlla arreu de les fires en les quals s’hi representi Catalunya estarà basada de forma exclusiva en la pràctica d’aquest dos esports a més a més dels diferents atractius dels que disposa el municipi.

  1. Accions amb l’Estació nàutica:

L’adhesió del municipi a l’Estació Nàutica Costa Daurada, ha esdevingut una excel·lent eina de promoció pel municipi. L’edició de materials publicitaris, la participació a fires de caire internacional i la programació d’activitats, fan que els turistes dels diferents municipis agrupats a l’Estació Nàutica Costa Daurada es distribueixin entre els municipis, buscant les activitats que hi poden trobar, ofertes per les empreses d’activitats nàutiques.

  1. Pesca Turisme

L’Activitat del pesca turisme és un complement a l’activitat diària de la pesca, a més a més és un atractiu molt potent pel municipi, un element patrimonial d’alt valor i interès turístic, que a més a més posa en valor l’activitat pesquera.

  1. PLATGES:

durant aquesta legislatura s’ha continuat amb la cura i promoció de les nostres platges, el principal atractiu turístic del municipi, en són un exemple el diferents distintius de qualitat que s’han mantingut i fins i tot ampliat. Tot en benefici dels nostres usuaris i de la promoció del municipi.

 

  • Banderes:aquests últims anys s’han mantingut, tot i les exigències de l’Associació d’educació Ambiental dels drets del consumidor) ADEAC.
  • Platges Verges:

El distintiu Platges Verges atorgat per Ecologistes en Acció s’ha ampliat aquests últims anys, esdevenint el municipi que més platges amb aquest distintiu, el qual valora la riquesa en elements naturals i la poca intervenció humana de cada una de les platges presentades

  • Dutxes:

Un projecte important en quan a la millora dels serveis a les platges és el canvi i millora dels sistemes de dutxes i rentapeus de les platges, aquest projecte tot i que ja està adjudicat encara no s’ha pogut executar ja que es troba en procés d’avaluació i autorització per part de Costes de la Generalitat. El projecte contempla també la senyalització de com arribar a les platges i els principals serveis que s’hi troben.

El finançament del projecte ha estat íntegrament finançat mitjançant la taxa turística.

  • Carril de natació

Un servei més que s’ha implantat és el carril de natació, el qual ofereix la possibilitat de nedar amb la màxima seguretat als practicants de la natació en aigües obertes.

  • Platja per a gossos:

Moltes són les famílies que actualment van de vacances amb el seu gos, fins ara el municipi disposava d’una petita cala per aquesta pràctica. La qual era insuficient per la demanda que des de l’oficina de turisme és recollia.

Atenen a la demanda es va decidir destinar la platja de Bon Caponet per oferir aquest servei.

  • Platja naturista:

Igual que l’anterior es va decidir oferir aquest model de platja al usuaris que vulguin practicar el naturisme a la nostra costa.

  1. Port de l’Estany:

El projecte de millora ecològica del Port de l’Estany vol restaura i recuperar l’espai i el valor paisatgístic i mediambiental del Port de l’Estany, un emblema del nostre municipi, el qual actualment es troba és mal estat de conservació, on s’hi troben embarcacions abandonades. Tot això oferint més seguretat pels usuaris sense que afecti l’activitat del bany a la zona del Port.

Aquest projecte està finançat pel departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

  1. Programa de tele: SALPEM

Temps de Mar és un programa que durà a diversos personatges coneguts a conèixer les diferents activitat nàutiques que s’hi poden practicar als pobles del litoral Català. Es tracta d’un projecte conjunt amb l’Estació Nàutica i els diferents municipis, essent el nostre el principal impulsor d’aquesta iniciativa.

Redacció: Àrea de Turisme de l’Ametlla de Mar

 

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s