La Cala, líder en turisme a les Terres de l’Ebre

La recaptació total de la taxa turística al municipi supera els 140.000 euros.

L’Ametlla de Mar és un referent turístic a la demarcació de Tarragona. Així ho constata el lideratge que es manté en recaptació de la taxa turística d’ençà que va iniciar-se el cobrament d’aquest impost als turistes. El 2015 s’ha tancat amb una recaptació de més 140.000 €, un 50% més que el segon municipi del rànquing al territori. En la comparativa global des de l’inici de la taxa turística, el total recaptat ascendeix a més de 365.000 euros, que també és el doble que el segon.

“Són unes dades molt bones perquè demostren que continuem estant al capdavant com a municipi turístic a les Terres de l’Ebre i això vol dir que estem fent bé les coses” explica l’alcalde Jordi Gaseni que agraeix la tasca que realitza el sector privat perquè “està posant molt de la seva part i per consolidar un sector turístic i de serveis molt potent”. Tanmateix exposa que amb els diners que obté l’Ajuntament per aquesta taxa es pretén millorar els serveis turístics perquè “el turisme és un els principals eixos del govern”.

Al rànquing, liderat per la població amb 140.500 €, el segueix Sant Carles de la Ràpita amb 67.000 €, l’Ampolla amb 48.600 €, Tortosa amb 43.000 €, El Perelló amb 42.200 €, Deltebre amb 32.400 €, Amposta amb 24.500 € i Alcanar amb 19.500 €. D’aquestes quantitats el 30% serà retornat a les Àrees de Turisme de cada municipi per ser invertits en promoció turística. La resta es destinaran a promoció turística de Catalunya.

Augmenta l’ocupació turística

Un dels factors que marca el lideratge en taxa turística, i en ocupació, és el creixement en un 7,06% de les pernoctacions durant el 2015. Així els hotels de la població van créixer més d’un 8% i els càmpings i habitatges d’ús turístic vora un 6%. De fet, des de la posada en marxa del procés de regularització dels habitatges d’ús turístic per part de la Direcció General de Turisme, s’han censat habitatges.

“Augmentar un 7% d’un any per l’altre és molt i des de l’Àrea Municipal de Turisme estem molt satisfets” explica el seu gerent Damià Llaó, que comenta que han analitzat els factors que han provocat aquest increment. “Més enllà dels factors econòmics o de la situació actual d’altres països, el cert és que hem de valorar la feina que estem fent i els bons resultats ens encoratgen a seguir treballant” mantenint la línia de promoció de la població al món amb els diferents canals de comunicació.

El sector preveu un nou any de creixement

La previsió per aquest 2016, segons el sector turístic de l’Ametlla de Mar, és de creixement turístic. Així ho constaten per exemple des de l’Hotel Ametlla Mar, on expliquen que tenen al voltant d’un 15% més de reserves a hores d’ara que les que tenien l’any passat per aquestes dates. Una previsió que contrasta amb les que tenien de cara a Setmana Santa “tenint en compte que queia molt aviat i la meteorologia no donava bones previsions” explica el director d’aquest establiment, Antonio Sánchez. Tot i això, els hotels oberts al municipi han penjat el cartell de complet per Pasqua degut sobretot a les reserves de darrera hora.

Situació idèntica als càmpings que han omplert bungalous al 100% però que han arribat a un 70% en parcel·les. El director del Càmping Ametlla, Miquel Roca, comenta que el balanç total és igual que l’any passat a escala general “però hem reduït l’ocupació una mica en parcel·les”. Finalment, el fet que “la Pasqua no caigués al mes d’abril perquè fa més calor i dóna ganes de platja” no ha acabat afectant com s’esperava. Respecte als habitatges d’ús turístic, les immobiliàries han exposat que només s’ha ocupat un 50% dels habitatges que tenien disponibles.

Font: La Cala RTV

Foto: La Cala RTV

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s